Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara

Persoane fizice

Acte necesare și formulare tipizate pentru persoane fizice.

Pentru apartamentarea sau dezmembrarea clădirilor, aveți nevoie de următoarele acte:

  • declaratie de impunere tip

  • copie act identitate proprietari

  • act de apartamentare/unificare

  • copie releveu cu suprafata rezultata in urma apartamentarii / unificarii

  • extras CF

Pentru eliberarea certificatului de atesatre fiscală penrtu persoane fizice, aveți nevoie de următoarele acte:

  • cerere tip

  • copie act identitate proprietari

  • imputernicire din partea proprietarului in cazul in care solicitarea o face alta persoana si copie act identitate solicitant

  • copie certificat de deces in cazul succesiunii

  • copie carte de identitate autovehicul in cazul in care solicitarea eliberarii certificatului de atestare fiscala este efectuata in vederea instrainarii unui autivehicul.

Pentru cererea de recaluclare a impozitului pentru clădiri, terenuri, aveți nevoie de următoarele acte:

  • cerere

  • actul de identitate

  • act justificativ in baza caruia se solicita recalcularea impozitului( releveu cladire, extras CF, etc.)

Pentru corectarea datelor persoanelor fizice, sunt necesare următoarele acte:

  • cerere

  • copie carte de identitate/buletin/pasaport proprietar

  • copie act justificativ pentru corectare

Pentru declararea clădirilor sau caselor nou edificate, aveți nevoie de următoarele acte:

  • declaratie de impunere tip

  • copie act identitate proprietar

  • copie autorizatie de constructie

  • copie proces verbal de receptie finala

  • copie memoriu tehnic si de arhitectura

  • copie releveu pentru fiecare nivel al constructiei

  • in cazul extinderii la o casa existenta este necesar si releveul constructiei existente

Pentru declalarea apartamentelor, aveți nevoie de următoarele acte:

  • declartie de impunere tip

  • copie act identitate proprietari

  • copie act de dobandire (contract vanzare cumparare, schimb imobiliar, certificat de mostenitor, donatie, sentinta judecatoreasca, etc)

  • In cazul in care imobilul este dobandit de la persoana juridica, este necesar si releveul imobilului

Pentru declararea terenurilor, aveți nevoie de următoarele acte:

  • declaratie de impunere tip

  • copie carte de identitate/buletin/pasaport proprietar

  • copie titlu de proprietate sau act de dobandire (contract de vanzare-cumparare, schimb imobiliar, certificat de mostenitor, donatie, etc)

  • copie plan de situatie sau plan parcelar (in cazul terenurilor extravilane)

Pentru declarația de impunere a clădirilor cu destinație mixtă, sunt necesare următoarele acte:

  • declaratie de impunere tip

  • copie act identitate proprietari

  • declaratie pe propria raspundere in care sa fie specificata daca se desfasoara activitate economica, suprafata folosita in scop nerezidential si in daca cheltuielile cu utilitatile sunt in sarcina agentului economic, act doveditor(contract inchiriere, comodat cu agentul economic pentru utilizare cladire mixta)

In cazul in care cheltuielile cu utilitatile sunt in sarcina agentului economic este necesar raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele in vigoare care sa reflecte valoarea imobilului la 31.12 a anului anterior.

Pentru declararea clîdirilor cu destinație nerezidențială, aveți nevoie de următoarele acte:

  • declaratie de impunere tip

  • copie act identitate proprietari

  • raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele in vigoare care sa reflecte valoarea imobilului la 31.12 a anului anterior

Pentru dezmembrarea sau alipirea terenurilor, aveți nevoie de următoarele acte:

  • declaratie de impunere tip

  • copie act identitate proprietari

  • act de dezmembrare/alipire

  • copie plan de situatie sau plan parcelar

  • extras CF

Pentru impunerea mijloacelor de transport, aveți nevoie de următoarele acte:

  • Declarație completă privind stabilirea impozitulu pe mijloacele de transport

  • Acte de dobândire, după caz:

    • Contract vânzare-cumpărare (original + 2 copii înregistrate la primăria vânzătorului cu nr REMTI)

    • Factura fiscala (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII)+ certificat fiscal vanzator valabil in luna vanzarii sau ulterior

    • contract de donatie  (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII)

    • certificat de mostenitor (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII)

    • hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila (original + 2 copii)

    • contract de leasing + proces verbal de  predare primire (original + 2 copii)

    • contract de novatie (original + 2 copii) si certificat fiscal fara datorii valabil in luna cumpararii mijlocului de transport sau ulterior

    • proces verbal de adjudecare (original + 2 copii )

  • Copie carte de identitate a mijlocului de transport

  • Copie act deidentitate (CI, CUI, după caz) pentru vânzător și cumpărător

  • Fișa de înmatriculare completată, după caz

  • Certificat fiscal de la vânzăator în cazul cumpărarii anterior datei de 01.09.2016

  • Împuternnicire în original sau copie legalizată, dacă este cazul

  • Dosar plic

Notă: pentru vehicule dobândite în străinătate:

  • Traduceri in original a contractului de vanzare cumparare si a cartii de identitate a vehiculului  + copie declaratie vamala pentru mijloacele de transport  dobandite in alte state decat cele membre ale Uniunii Europene

Notă: pentru vehicule cu final leasing:

  •  copie factura cu valoarea reziduala

  • copie carte de identitate a mijlocului de transport

  • copie CI/CUI

  • fisa de inmatriculare cu datele din cartea de identitate a mij.de transport (fata-verso )

  • imputernicire daca e cazul;

Documentele necesare ce trebuiesc depuse în copie vor purta mențiunea "Conform cu originalul", numele citeț și semnătura contribuabilului.

Pentru restituirea sau compensarea impozitelor / taxelor aferente clădirilor, terenurilor sau mijloacelor de transport, aveți nevoie de următoarele acte:

  • cerere restituire / compensare

  • copie act identitate solicitant

  • extras cont bancar solicitant in cazul restituirilor in cont

Petru restituirea altor taxe, aveți nevoie de următoarele acte:

  • cerere restituire / compensare

  • copie act identitate solicitant

  • actul prin care s-a admis cererea de restituire (sentinta civila, decizie, hotarare judecatoreasca, etc)

  • in cazul in care contravaloarea unui proces verbal a fost achitata de doua ori, se depune copie chitanta pentru prima plata si originalul chitantei pentru a doua plata

  • copia documentului de plata / originalul domunentului de plata in cazul in care acesta nu a fost retinut la dosarul instantei, sau nu a fost expediat catre MAI, DIRECTIA POLITIEI LOCALE(in cazul amenzilor), extras cont bancar solicitant in cazul restituirilor in cont

Pentru schimbarea destinației clădirilor sau a categoriei de folosință pentru terenuri, aveți nevoie de următoarele acte:

  • declaratie de impunere tip

  • copie act identitate proprietari

  • actul prin care s-a schimbat destinatia unei cladiri (autorizatie de construire si pv. Receptie la finalizarea lucrarii, certficat urbanism, etc) sau actul prin care s-a schimbat categoria de folosinta a unui teren (HCLMT), extras CF rectificat

Pentru scoaterea din evideța fiscală a imobilelor sau terenurilor aveți nevoie de următoarele acte:

  • autorizatie de demolare

  • proceds verbal de desfiintare (cand este cazul)

  • copie act de instratinare  (vanzare-cumparare, schimb imobiliar, donatie, etc)

  • copie carte de identitate/buletin/pasaport proprietar

  • cerere

Pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport, aveți nevoie de următoarele acte:

  • Declarație completă privind scoaterea din evidență a mijloacelor de transport

  • Act ieșire din proprietate, după caz:

    • contract vanzare-cumparare Model 2016-ITL-054(5 exemplare)

    • certificat de distrugere (1 original + 1 copie)

    • certificat de radiere eliberat de Politia Rutiera + declaratie pe proprie raspundere

    • factura (5 exemplare)+certificat fiscal vanzator valabil in luna vanzarii sau ulterior

    • act de donatie (1 original + 1 copie)

    • hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila (1 original + 1 copie)

    • contract de novatie la contractul de leasing financiar (1 original + 1 copie)

    • rezilierea contractului de leasing (1 original + 1 copie)

    •  proces verbal de adjudecare (1 original + 1 copie)

  • Copie carte de identitate a mijlocului de transport

  • Copie act deidentitate (CI, CUI, după caz) pentru vânzător și cumpărător

  • Certificat fiscal de la vânzăator în cazul cumpărarii anterior datei de 01.09.2016

  • Împuternnicire în original sau copie legalizată, dacă este cazul

Documentele necesare ce trebuiesc depuse în copie vor purta mențiunea "Conform cu originalul", numele citeț și semnătura contribuabilului.

Pentru cererea de scutire de la plata impozitului, aveți nevoie de următoarele acte:

  • cerere

  • act identitate solicitant

  • actul in baza caruia dobandeste calitatea de beneficiar al scutirii si alte documente justificative

Conform art. 30 din NORMELE METODOLOGICE din 22 aprilie 1999 pentru aplicarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru:


" ART. 30
(1) Sumele achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru se restituie numai în cazurile prevăzute de lege.
         (2) Taxele judiciare de timbru nu se restituie în cazul în care au fost legal plătite, dar părțile renunța la acțiunea sau la cererea introdusă, cu excepțiile prevăzute de lege.
         (3) Cererea de restituire se adresează instanței judecătorești, Ministerului Justiției sau, după caz, parchetului la care s-a introdus acțiunea sau cererea, în termen de un an de la data nașterii dreptului la restituire.
        (4) Instituțiile prevăzute la alin. (3), după avizarea cererii de restituire, o vor transmite organului fiscal în contul căruia s-a virat taxa judiciară de timbru, însoțită de o comunicare din care sa rezulte identitatea documentului de plata, cuantumul sumei de restituit, condițiile de fapt și textul legal care indreptateste restituirea sumei.
        (5) Organul fiscal, după analiza și aprobare, cu respectarea normelor în vigoare, transmite trezoreriei statului cererea respectiva, pentru restituirea taxelor judiciare de timbru, care se efectuează astfel:
    a) în cazul persoanelor fizice, restituirea sumelor se efectuează prin casieria trezoreriei statului, direct persoanei în cauza;
    b) în cazul persoanelor juridice, suma se restituie prin trezoreria statului, cu ordin de plata, în contul beneficiarului indicat în cererea de restituire aprobată, în condițiile legii.
       (6) Organele fiscale vor comunica modul de soluționare a cererii și/sau cuantumul sumei restituite, precum și numărul documentului de restituire a sumelor solicitate, după caz, la organul prestator al serviciului taxabil.
      (7) Pe documentul de plata care rămâne la prestatorul serviciului taxabil se va face mențiune cu privire la cuantumul sumei restituite și la textul legal care indreptateste restituirea."

Având în vedere aceste dispoziții legale, cererea privind restituirea taxei judiciare de timbru se va depune la instanța competentă care va proceda conform prevederilor amintite mai sus.