Persoane fizice
Acte necesare și formulare tipizate pentru persoane fizice.
-
Pentru apartamentarea sau dezmembrarea clădirilor, aveți nevoie de următoarele acte:
declaratie de impunere tip
copie act identitate proprietari
act de apartamentare/unificare
copie releveu cu suprafata rezultata in urma apartamentarii / unificarii
extras CF
-
Pentru eliberarea certificatului de atesatre fiscală penrtu persoane fizice, aveți nevoie de următoarele acte:
cerere tip
copie act identitate proprietari
imputernicire din partea proprietarului in cazul in care solicitarea o face alta persoana si copie act identitate solicitant
copie certificat de deces in cazul succesiunii
copie carte de identitate autovehicul in cazul in care solicitarea eliberarii certificatului de atestare fiscala este efectuata in vederea instrainarii unui autivehicul.
-
Pentru cererea de recaluclare a impozitului pentru clădiri, terenuri, aveți nevoie de următoarele acte:
cerere
actul de identitate
act justificativ in baza caruia se solicita recalcularea impozitului( releveu cladire, extras CF, etc.)
-
Pentru corectarea datelor persoanelor fizice, sunt necesare următoarele acte:
cerere
copie carte de identitate/buletin/pasaport proprietar
copie act justificativ pentru corectare
-
Pentru declararea clădirilor sau caselor nou edificate, aveți nevoie de următoarele acte:
declaratie de impunere tip
copie act identitate proprietar
copie autorizatie de constructie
copie proces verbal de receptie finala
copie memoriu tehnic si de arhitectura
copie releveu pentru fiecare nivel al constructiei
in cazul extinderii la o casa existenta este necesar si releveul constructiei existente
-
Pentru declalarea apartamentelor, aveți nevoie de următoarele acte:
declartie de impunere tip
copie act identitate proprietari
copie act de dobandire (contract vanzare cumparare, schimb imobiliar, certificat de mostenitor, donatie, sentinta judecatoreasca, etc)
In cazul in care imobilul este dobandit de la persoana juridica, este necesar si releveul imobilului
-
Pentru declararea terenurilor, aveți nevoie de următoarele acte:
declaratie de impunere tip
copie carte de identitate/buletin/pasaport proprietar
copie titlu de proprietate sau act de dobandire (contract de vanzare-cumparare, schimb imobiliar, certificat de mostenitor, donatie, etc)
copie plan de situatie sau plan parcelar (in cazul terenurilor extravilane)
-
Pentru declarația de impunere a clădirilor cu destinație mixtă, sunt necesare următoarele acte:
declaratie de impunere tip
copie act identitate proprietari
declaratie pe propria raspundere in care sa fie specificata daca se desfasoara activitate economica, suprafata folosita in scop nerezidential si in daca cheltuielile cu utilitatile sunt in sarcina agentului economic, act doveditor(contract inchiriere, comodat cu agentul economic pentru utilizare cladire mixta)
In cazul in care cheltuielile cu utilitatile sunt in sarcina agentului economic este necesar raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele in vigoare care sa reflecte valoarea imobilului la 31.12 a anului anterior.
-
Pentru declararea clîdirilor cu destinație nerezidențială, aveți nevoie de următoarele acte:
declaratie de impunere tip
copie act identitate proprietari
raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele in vigoare care sa reflecte valoarea imobilului la 31.12 a anului anterior
-
Pentru dezmembrarea sau alipirea terenurilor, aveți nevoie de următoarele acte:
declaratie de impunere tip
copie act identitate proprietari
act de dezmembrare/alipire
copie plan de situatie sau plan parcelar
extras CF
-
Pentru impunerea mijloacelor de transport, aveți nevoie de următoarele acte:
Declarație completă privind stabilirea impozitulu pe mijloacele de transport
Acte de dobândire, după caz:
Contract vânzare-cumpărare (original + 2 copii înregistrate la primăria vânzătorului cu nr REMTI)
Factura fiscala (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII)+ certificat fiscal vanzator valabil in luna vanzarii sau ulterior
contract de donatie (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII)
certificat de mostenitor (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII)
hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila (original + 2 copii)
contract de leasing + proces verbal de predare primire (original + 2 copii)
contract de novatie (original + 2 copii) si certificat fiscal fara datorii valabil in luna cumpararii mijlocului de transport sau ulterior
proces verbal de adjudecare (original + 2 copii )
Copie carte de identitate a mijlocului de transport
Copie act deidentitate (CI, CUI, după caz) pentru vânzător și cumpărător
Fișa de înmatriculare completată, după caz
Certificat fiscal de la vânzăator în cazul cumpărarii anterior datei de 01.09.2016
Împuternnicire în original sau copie legalizată, dacă este cazul
Dosar plic
Notă: pentru vehicule dobândite în străinătate:
Traduceri in original a contractului de vanzare cumparare si a cartii de identitate a vehiculului + copie declaratie vamala pentru mijloacele de transport dobandite in alte state decat cele membre ale Uniunii Europene
Notă: pentru vehicule cu final leasing:
copie factura cu valoarea reziduala
copie carte de identitate a mijlocului de transport
copie CI/CUI
fisa de inmatriculare cu datele din cartea de identitate a mij.de transport (fata-verso )
imputernicire daca e cazul;
Documentele necesare ce trebuiesc depuse în copie vor purta mențiunea "Conform cu originalul", numele citeț și semnătura contribuabilului.
-
Pentru restituirea sau compensarea impozitelor / taxelor aferente clădirilor, terenurilor sau mijloacelor de transport, aveți nevoie de următoarele acte:
cerere restituire / compensare
copie act identitate solicitant
extras cont bancar solicitant in cazul restituirilor in cont
-
Petru restituirea altor taxe, aveți nevoie de următoarele acte:
cerere restituire / compensare
copie act identitate solicitant
actul prin care s-a admis cererea de restituire (sentinta civila, decizie, hotarare judecatoreasca, etc)
in cazul in care contravaloarea unui proces verbal a fost achitata de doua ori, se depune copie chitanta pentru prima plata si originalul chitantei pentru a doua plata
copia documentului de plata / originalul domunentului de plata in cazul in care acesta nu a fost retinut la dosarul instantei, sau nu a fost expediat catre MAI, DIRECTIA POLITIEI LOCALE(in cazul amenzilor), extras cont bancar solicitant in cazul restituirilor in cont
-
Pentru schimbarea destinației clădirilor sau a categoriei de folosință pentru terenuri, aveți nevoie de următoarele acte:
declaratie de impunere tip
copie act identitate proprietari
actul prin care s-a schimbat destinatia unei cladiri (autorizatie de construire si pv. Receptie la finalizarea lucrarii, certficat urbanism, etc) sau actul prin care s-a schimbat categoria de folosinta a unui teren (HCLMT), extras CF rectificat
-
Pentru scoaterea din evideța fiscală a imobilelor sau terenurilor aveți nevoie de următoarele acte:
autorizatie de demolare
proceds verbal de desfiintare (cand este cazul)
copie act de instratinare (vanzare-cumparare, schimb imobiliar, donatie, etc)
copie carte de identitate/buletin/pasaport proprietar
cerere
-
Pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport, aveți nevoie de următoarele acte:
Declarație completă privind scoaterea din evidență a mijloacelor de transport
Act ieșire din proprietate, după caz:
contract vanzare-cumparare Model 2016-ITL-054(5 exemplare)
certificat de distrugere (1 original + 1 copie)
certificat de radiere eliberat de Politia Rutiera + declaratie pe proprie raspundere
factura (5 exemplare)+certificat fiscal vanzator valabil in luna vanzarii sau ulterior
act de donatie (1 original + 1 copie)
hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila (1 original + 1 copie)
contract de novatie la contractul de leasing financiar (1 original + 1 copie)
rezilierea contractului de leasing (1 original + 1 copie)
proces verbal de adjudecare (1 original + 1 copie)
Copie carte de identitate a mijlocului de transport
Copie act deidentitate (CI, CUI, după caz) pentru vânzător și cumpărător
Certificat fiscal de la vânzăator în cazul cumpărarii anterior datei de 01.09.2016
Împuternnicire în original sau copie legalizată, dacă este cazul
Documentele necesare ce trebuiesc depuse în copie vor purta mențiunea "Conform cu originalul", numele citeț și semnătura contribuabilului.
-
Pentru cererea de scutire de la plata impozitului, aveți nevoie de următoarele acte:
cerere
act identitate solicitant
actul in baza caruia dobandeste calitatea de beneficiar al scutirii si alte documente justificative
-
Conform art. 30 din NORMELE METODOLOGICE din 22 aprilie 1999 pentru aplicarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru:
" ART. 30
(1) Sumele achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru se restituie numai în cazurile prevăzute de lege.
(2) Taxele judiciare de timbru nu se restituie în cazul în care au fost legal plătite, dar părțile renunța la acțiunea sau la cererea introdusă, cu excepțiile prevăzute de lege.
(3) Cererea de restituire se adresează instanței judecătorești, Ministerului Justiției sau, după caz, parchetului la care s-a introdus acțiunea sau cererea, în termen de un an de la data nașterii dreptului la restituire.
(4) Instituțiile prevăzute la alin. (3), după avizarea cererii de restituire, o vor transmite organului fiscal în contul căruia s-a virat taxa judiciară de timbru, însoțită de o comunicare din care sa rezulte identitatea documentului de plata, cuantumul sumei de restituit, condițiile de fapt și textul legal care indreptateste restituirea sumei.
(5) Organul fiscal, după analiza și aprobare, cu respectarea normelor în vigoare, transmite trezoreriei statului cererea respectiva, pentru restituirea taxelor judiciare de timbru, care se efectuează astfel:
a) în cazul persoanelor fizice, restituirea sumelor se efectuează prin casieria trezoreriei statului, direct persoanei în cauza;
b) în cazul persoanelor juridice, suma se restituie prin trezoreria statului, cu ordin de plata, în contul beneficiarului indicat în cererea de restituire aprobată, în condițiile legii.
(6) Organele fiscale vor comunica modul de soluționare a cererii și/sau cuantumul sumei restituite, precum și numărul documentului de restituire a sumelor solicitate, după caz, la organul prestator al serviciului taxabil.
(7) Pe documentul de plata care rămâne la prestatorul serviciului taxabil se va face mențiune cu privire la cuantumul sumei restituite și la textul legal care indreptateste restituirea."Având în vedere aceste dispoziții legale, cererea privind restituirea taxei judiciare de timbru se va depune la instanța competentă care va proceda conform prevederilor amintite mai sus.
Formulare tipizate
Formulare tipizate pentru persoane juridice