Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara

Persoane juridice

Acte necesare și formulare tipizate pentru persoane juridice.

Cererea de compensare va fi insotita de documente care dovedesc dreptul contribuabilului la restituirea de la buget a sumelor cum sunt: copii legalizate de pe hotararile judecatoresti definitive si irevocabile, de pe dispozitiile de solutionare a contestatiilor ori de pe decizii de impunere emise de organul fiscal, precum si copii de pe orice documente din care rezulta ca suma platita nu reprezinta obligatie fiscala si poate fi utilizata pentru stingerea prin compensare a obligatiilor fiscale.

Cererea de restituire va fi insotita de documente (in copie) care dovedesc dreptul contribuabilului la restituirea de la buget a sumelor, respectiv: titlul de creanta prin care a fost stabilita obligatia fiscala (decizii de impunere); documente din care rezulta ca suma platita nu reprezinta obligatie fiscala (decizia de impunere  emisa de organul fiscal prin care s-a modificat obligatia fiscala, hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, dispozitii de solutionare a contestatiilor); documentul care atesta ca suma a fost platita (ordin de plata,  chitanta).  

Pentru declararea apartamentării sau subapartamentării clădirilor, sunt necesare următoarele acte:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe cladiri model 2016-ITL-002

  • actul notarial de apartamentare/subapartamentare

  • releveu schita apartament

  • anexa privind valorile impozabile pentru fiecare apartament si cota de teren aferenta, semnata de reprezentantul legal al societatii

Precizam ca, potrivit prevederilor codului fiscal:. Proprietarii clădirilor vor anexa la declarațiile fiscale orice document din care reiese destinația clădirii (contracte de închiriere, contracte de comodat, autorizații de construire),  documentele care atesta modul de înregistrare a cheltuielilor cu utilitățile (facturi)și orice alte documente justificative.

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate  de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.  

 În cazul dobândirii unei cladirii se depun următoarele doumente:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului / taxei pe cladiri model 2016-ITL-002

  • actul de dobandire in copie certificata conform cu originalul, după caz:

    • contract vanzare cumparare (obligatoriu depusa pagina cu autentificarea actului)

    • contract de leasing

    • contract de schimb

    • dare in plata

    • donatie

    • proces -verbal de adjudecare

    • protocol de predare -primire

    • sentinta judecatoreasca

    • contract de concesiune, inchiriere, folosinta , administrare

 In cazul construirii unei cladiri:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe cladiri model 2016-ITL-002

  • copie procesul verbal de receptie la  terminarea lucrarilor

  • copie autorizatie de construire

Notă: In cazul dobandirii/construirii unei cladiri anterior datei de 01.01.2016,  suplimentar fata de cele prevazute mai sus, se vor depune urmatoarele documente:

  • BALANTA DE VERIFICARE SAU NOTA CONTABILA aferenta lunii in care s-a inregistrat in contabilitate valoarea imobilului achizitionat ( semnata  si datata)

  • IN CAZUL CONSTRUIRII UNEI CLADIRI: NOTIFICARE  PRIVIND INCEPEREA LUCRARILOR, dovada regularizarii taxeide autorizare daca e cazul

Precizam ca, potrivit prevederilor codului fiscal: Proprietarii clădirilor vor anexa la declarațiile fiscale orice document din care reiese destinația clădirii (contracte de închiriere, contracte de comodat, autorizații de construire),  documentele care atesta modul de înregistrare a cheltuielilor cu utilitățile (facturiși orice altel documente justificative.

  In cazul demolarii unei cladiri se depun urmatoarele documente:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe cladiri model 2016-ITL-002

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe teren model 2016-ITL-004

  • copie proces verbal la terminarea lucrarilor de demolare

  • copie autorizatie de demolare

NOTA: In cazul demolarilor efectuate anterior datei de 01.01.2016,suplimentar fata de cele prevazute mai sus,se depun urmatoarele documente:

  • BALANTA DE VERIFICARE  SAU NOTA CONTABILA aferenta lunii in care s-a inregistrat in contabilitate privind scaderea din evidenta a imobilului demolat

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate  de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.

In cazul dobandirii terenurilor se depun urmatoarele documente:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe teren model 2016-ITL-004

  • actul de dobandire al terenului in copie certificata conform cu originalul : contract vanzare cumparare(obligatoriu depusa pagina cu autentificarea actului), contract de leasing, contract de schimb, dare in plata, donatie , proces -verbal de adjudecare,protocol de predare -primire, sentinta judecatoreasca, contract de concesiune, inchiriere, folosinta , administrare

  • document justificativ privind categoria de folosinta a terenului in urmatoarele cazuri:

    În cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la alta categorie de folosinta decât cea de terenuri cu construcții, impozitul pe teren se calculează conform prevederilor alin. (3)-(5) numai dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele conditii:   
    a) au prevăzut în statut, ca obiect de activitate, agricultura;   
    b) au înregistrate în evidenta contabila venituri și cheltuieli din desfășurarea obiectului de activitate prevăzut la lit. a).

    În caz contrar, impozitul pe terenul situat în intravilanul unității administrativ-teritoriale, datorat de contribuabilii persoane juridice, se calculează conform prevederilor privind calculul impozitului pe teren  cu constructii.

NOTA: In cazul terenurilor dobandite anterior datei de 01.01.2016suplimentar fata de cele prevazute mai sus,se depun urmatoarele documente:

  • BALANTA DE VERIFICARE  SAU NOTA CONTABILA aferenta lunii in care s-a inregistrat in contabilitate valorii imobilului dobandit

  • pentru ca terenul achizitionat sa fie considerat in alta categorie de folosinta decat cea a terenurilor pentru constructii contribuabilul trebuie sa desfasoare  activitati agricole si sa faca dovada clara ca inregistreaza venituri din aceasta activitate/OPTIONAL

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate  de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.  

In cazul dobandirii se depun urmatoarele documente:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe cladiri model 2016-ITL-002

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe teren model 2016-ITL-004

  • schita, plan situatiedin care sa rezulte suprafetele libere / ocupate (releveu)

  • actul de dobandire in copie certificata conform cu originalul: contract vanzare cumparare(obligatoriu depusa pagina cu autentificarea actului), contract de leasing, contract de schimb, dare in plata, donatie , proces -verbal de adjudecare,protocol de predare -primire, sentinta judecatoreasca, contract de concesiune, inchiriere, folosinta , administrare

  • optional /daca e cazul -raport evaluare in copie certificata conform cu originalul pentru stabiliriea valorii  impozabile pe cladire respectiv pe teren, in cazul in care in actul de dobandire nu este defalcata valoarea cladirii si valoarea terenului

NOTA: In cazul dobandirii imobilului anterior datei de 01.01.2016,suplimentar fata de cele prevazute mai sus, se depun urmatoarele documente:

  • BALANTA  aferenta lunii in care s-au inregistrat in contabilitate valorile defalcate ale imobilelor dobandite

Precizam ca, potrivit prevederilor codului fiscal:. Proprietarii clădirilor vor anexa la declarațiile fiscale orice document din care reiese destinația clădirii (contracte de închiriere, contracte de comodat, autorizații de construire),  documentele care atesta modul de înregistrare a cheltuielilor cu utilitățile (facturi)și orice alte documente justificative.

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.

Pentru declararea înstrăinării clădirilor, sunt necesare următoarele acte:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe teren model 2016-ITL-004

  • actul de instrainare in copie certificata conform cu originalul :contract vanzare cumparare (obligatoriu depusa pagina cu autentificarea actului), dovada reziliere contract leasing/ factura cu valoarea reziduala/ process verbal predare-primire/ cesiune leasing ,contract de schimb, dare in plata, donatie , proces -verbal de adjudecare,protocol de predare -primire, sentinta judecatoreasca, contract de concesiune, inchiriere, folosinta , administrare)

NOTA: In cazul instrainarii unui teren anterior datei de 01.01.2016,  suplimentar fata de cele prevazute mai sus, se vor depune urmatoarele documente:

  • BALANTA DE VERIFICARE  SAU NOTA CONTABILA aferenta lunii in care s-a inregistrat in contabilitate scaderea din evidenta  a imobilului instrainat

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.

ACTE NECESARE PENTRU SCOATEREA DIN EVIDENTA A MIJLOACELOR DE TRANSPORT - PERSOANE JURIDICE

  • DECLARATIE COMPLETATA PRIVIND SCOATERE DIN EVIDENTA MIJLOACE DE TRANSPORT

  • ACT IESIRE DIN PROPRIETATE, dupa caz:

    • contract vanzare-cumparare Model 2016-ITL-054(5 exemplare),

    • certificat de distrugere (1 original + 1 copie)

    • certificat de radiere eliberat de Politia Rutiera + declaratie pe proprie raspundere;

    • factura (5 exemplare)+certificat fiscal vanzator valabil in luna vanzarii sau ulterior;

    • act de donatie (1 original + 1 copie);

    • hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila (1 original + 1 copie);

    • contract de novatie la contractul de leasing financiar (1 original + 1 copie);

    • rezilierea contractului de leasing (1 original + 1 copie);

    • proces verbal de adjudecare (1 original + 1 copie),etc.

  • COPIE CARTE DE IDENTITATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORTCOPIE ACT IDENTITATE(CI/CUI, dupa caz) VANZATOR-CUMPARATOR;

  • CERTIFICAT FISCAL in cazul vanzarii anterior datei de 01.09.2016;

  • IMPUTERNICIRE in original/copie legalizata, daca e cazul;

DOCUMENTELE NECESARE CE TREBUIESC DEPUSE IN COPIE VOR PURTA MENTIUNEA „CONFORM CU ORIGINALUL”, NUMELE CITET SI SEMNATURA CONTRIBUABILULUI.

ACTE NECESARE PENTRU  IMPUNEREA MIJLOACELOR DE TRANSPORT - PERSOANE JURIDICE

  • contract vanzare-cumparare (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTI )

  • factura fiscala (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII)+ certificat fiscal vanzator valabil in luna vanzarii sau ulterior;

  • contract de donatie  (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII);

  • certificat de mostenitor (original + 2 copii inregistrate la primaria vanzatorului cu nr REMTII) ;

  • hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila (original + 2 copii)

  • contract de leasing + proces verbal de  predare primire (original + 2 copii)

  • contract de novatie (original + 2 copii) si certificat fiscal fara datorii valabil in luna cumpararii mijlocului de transport sau ulterior;

  • proces verbal de adjudecare (original + 2 copii ) etc.

  • COPIE CARTE DE IDENTITATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT

  • COPIE ACT IDENTITATE(CI/CUI, dupa caz) VANZATOR-CUMPARATOR;

  • FISA DE INMATRICULARE COMPLETATA, dupa caz;

  • CERTIFICAT FISCAL de la vanzator  in cazul cumpararii anterior datei de 01.09.2016;

  • IMPUTERNICIRE in original/copie legalizata, daca e cazul;

Nota: pentru VEHICULELE DOBANDITE IN STRAINATATE:

  • traduceri in original a contractului de vanzare cumparare si a cartii de identitate a vehiculului  + copie declaratie vamala pentru mijloacele de transport  dobandite in alte state decat cele membre ale Uniunii Europene;

Nota: pentru VEHICULELE CU FINAL LEASING

  • copie factura cu valoarea reziduala;

  • copie carte de identitate a mijlocului de transport;

  • copie CI/CUI ;

  • fisa de inmatriculare cu datele din cartea de identitate a mij.de transport (fata-verso )

  • imputernicire daca e cazul;

DOCUMENTELE NECESARE CE TREBUIESC DEPUSE IN COPIE VOR PURTA MENTIUNEA „CONFORM CU ORIGINALUL”, NUMELE CITET SI SEMNATURA CONTRIBUABILULUI.

In cazul modernizarilor efectuate la cladiri, doar in cazul in care valoarea lucrarilor depaseste 25% din valoarea cladirii, se depun urmatoarele documente:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe cladiri model 2016-ITL-002

  • copie proces verbal  de receptie la terminarea lucrarilor efectuata in baza unei autorizatii de construire

  • copie autorizatie de construire

NOTA: In cazul modernizarilor efectuate anterior datei de 01.01.2016,  suplimentar fata de cele prevazute mai sus,se depun urmatoarele documente:

  • NOTIFICARE  PRIVIND DATA INCEPERII LUCRARILOR

  • BALANTA DE VERIFICARE SAU NOTA CONTABILA aferenta lunii in care s-a inregistrat in contabilitate valoarea modernizarilor 

Important! Toate documentele anexate declaratiilor fiscale, vor fi semnate de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.

Pentru declararea reevaluării clădirilor, aveți nevoie de următoarele acte:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului / taxei pe cladiri model 2016-ITL-002

  • raport de evaluare in copie certificata conform cu originalul

NOTĂ: In cazul reevaluarilor efectuate anterior datei de 01.01.2016, suplimentar fata de cele prevazute mai sus, se depun urmatoarele documente:

  • BALANTA DE VERIFICARE aferenta lunii in care s-a efectuat inregistrarea in contabilitate a diferentei de valoare rezultata din  raportul de evaluare (semnata si datata)

  • SITUATII FINANCIARE ANUALE (aferente anului  in care s-a efectuat reevaluarea)

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.

 In cazul schimbarii  integrale sau partiale a destinatiei cladirii, sunt necesare urmatoarele acte:

  • declaratie fiscala pentru stablirea impozitului/taxei pe cladiri model 2016-ITL-002

  • document din care reiese destinația clădirii (contracte de închiriere, contracte de comodat, autorizații de  construire) documentele care atesta modul de înregistrare a cheltuielilor cu utilitățile (facturi) și orice alte documente justificative.

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.  

Pentru depunerea declaratiei decont privind sumele incasate reprezentand taxa speciala pentru promovarea turistica, sunt necesare urmatoarele acte:

  • declaratie-decont privind sumele incasate reprezentand taxa speciala pentru promovarea turistica -2 ex

Pentru depunerea decontului de impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole sunt necesare urmatoarele acte:

  • Decont  impozit pe spectacole-2 ex

  • raport vanzari (unde e cazul)

  • raport bilete nevandute (unde e cazul)

  • procesul verbal de distrugere (unde e cazul)

  • delegatie sau imputernicire

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.

Acte necesare pentru depunerea cererii privind eliberarea certificatului fiscal in vederea instrainarii unui mijloc de transport:

  • cerere tip privind eliberarea certificatului de atestare fiscala privind impozite si taxe locale si alte venituri la bugetul local pentru persoane juridice;

  • imputernicire din partea persoanei juridice;

  • copie certificata a cartii de identitate a mijlocului de transport care va face obiectul instrainarii.

Obs. Daca in cuprinsul cererii de eliberare a certificatului fiscal rubrica referitoare la imputernicit este completata, nu este necesara depunerea unei noi impterniciri la ridicarea certificatului fiscal, cu exceptia situatiei in care persoana care ridica certificatul este alta decat cea inscrisa in cerere. In acest caz, imputernicirea speciala se va anexa la exemplarul carese arhiveaza la dosarul fiscal. Precizam ca, imputernicirea va fi prezentata organului fiscal in original, semnata si stampilata.

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul.

Actele necesare pentru stabilirea taxei pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate (taxa pentru serviciile de reclama si publicitate si taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate):

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate:

  • declaratia fiscala pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate- 2 exemplare

  • contract executie panou afisaj/factura

  • proces verbal de punere in functiune al panoului de afisaj

Pentru scoatere din evidenta se vor depune urmatoarele documente:

  • certificat constatator emis de Registrul Comertului cu privire la schimbarea/ inchiderea sediului/ punctului de lucru dupa caz;

  • rezilierea contractului de inchiriere / comodat a spatiului unde societatea are sediul/punct de lucru dupa caz;

  • proces verbal de scoatere din functiune/ casare a panoului de afisaj , dupa caz.

Taxa pentru servicii de reclama si publicitate:

  • declaratia fiscala pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate- 2 exemplare

  • contract servicii de reclama si publicitate/ anexa privind valoarea serviciilor prestate

  • factura

  • copie op cu plata taxei servicii reclama publicitate 

Important! Toate documentele anexate declaratiilor  fiscale, vor fi semnate  de persoanele juridice in cauza pentru conformitate cu originalul. 

Formulare tipizate

Formulare tipizate pentru persoane juridice